Методологія розробки та архітектура онтоорієнтованої системи електронного навчання китайської образної медицини на базі системи управління навчанням
Назва | Методологія розробки та архітектура онтоорієнтованої системи електронного навчання китайської образної медицини на базі системи управління навчанням |
Назва англійською | Methodology of development and architecture of ontooriented system of electronic learning of Chinese image medicine on the basis of training management system |
Автори | Олександра Оробчук (https://orcid.org/0000-0002-8340-913X), Oleksandra Orobchuk (https://orcid.org/0000-0002-8340-913X) |
Принадлежність | Ternopil Ivan Puluj Technical University, Ternopil, Ukraine |
Бібліографічний опис | Methodology of development and architecture of ontooriented system of electronic learning of Chinese image medicine on the basis of training management system / Oleksandra Orobchuk / Scientific Journal of TNTU. — Tern. : TNTU, 2018. — Vol 92. — No 4. — P. 83–90. — (Instrument-making and information-measuring systems). |
Bibliographic description: | Orobchuk O. (2018) Methodology of development and architecture of ontooriented system of electronic learning of Chinese image medicine on the basis of training management system. Scientific Journal of TNTU (Tern.), vol. 92, no 4, pp. 83-90. |
DOI: | https://doi.org/10.33108/visnyk_tntu2018.04.083 |
УДК | 004.77 |
Ключові слова |
онтологія, онтологічне моделювання, система електронного навчання, інтегроване інформаційно-аналітичне середовище, LMS. |
Опираючись на відомі результати досліджень і зважаючи на стан справ у сучасній медичній практиці та розвиток інтегративної медицини, проаналізовано необхідність створення системи електронного навчання для китайської образної медицини (СЕН КОМ). Виділено ключові задачі, які вирішить розроблення такої системи, що доводить актуальність задачі. Здійснено аналіз основних завдань, що відносяться до сфери управління знаннями: видобування знань від експертів КОМ, їх формалізація й трансформування в якісний контент, його адаптація та персоналізація, використання в е-навчанні. Виокремлено розділи загальної теорії КОМ та обґрунтовано доцільність застосування онтології для систематизації слабоструктурованих знань для них. Так як комп’ютерні онтології де факто стали привілейованим засобом як для представлення неоднозначних медичних знань, так і основою сучасних технологій розроблення навчальних систем, то запропоновано ітеративний процес розроблення онтологічної моделі КОМ, яка стане основою електронного навчального курсу КОМ. Проаналізовано етапи алгоритму розроблення електронного курсу на базі системи управління навчальною діяльністю із дотриманням суттєвих принципів навчання дорослих. Визначено переваги, які забезпечує LMS для слухачів курсу КОМ. Розроблено архітектуру онтоорієнтованої СЕН КОМ із використанням сучасної LMS, в якій виокремлено основні модулі та їх взаємодію. Дотримуючись визначених принципів та вимог, розроблено персоналізований прототип системи електронного навчання для однієї зі складових нетрадиційної китайської медицини (Чжун Юань цигун). Пропонований підхід може бути застосований і до інших складових знань нетрадиційної китайської медицини, які претендують на наукове визнання світовою спільнотою в складі інтегративної медицини та доступ до яких на даний час не є загальнодоступним. The work is devoted to solving the problem of the lack of a qualitative electronic training course on Chinese Image Medicine and analysis of the main tasks related to the sphere of knowledge management: content preparation, its adaptation and personalization, use in ontooriented E-learning. The key tasks that will decide on the creation of the system of electronic learning of Chinese Image Medicine are highlighted; the expediency of the use of ontology for systematization of the content of the system of electronic learning of CIM is substantiated and the ontological model of CIM is proposed; the stages of the development of the E-learning course CIM and the advantages of LMS are analyzed. | |
ISSN: | 2522-4433 |
Перелік літератури |
|
References: |
|
Завантажити | |